معرفی برند

معرفی برند فوجی الکتریک

فوجی الکتریک متعهد است که با هم افزایی بین فناوری نیمه هادی ها و الکترونیک قدرت، با ترکیب تجهیزات با کیفیت، تکنولوژی کنترل بهینه و اینترنت اشیا در زمینه زیر ساخت‌های صنعتی نقش به سزایی ایفا کند.

این شرکت در زمینه تولید انواع ای جی بیتی ها، منبع های تغذیه، درایو و اینورتر فعالیت دارد.

این شرکت در سال 1923 میلادی در ژاپن تاسیس شد.

شركت فوجي الكتريك در سال 1923 ميلادي با مشاركت و سرمایه‌گذاری مشترك شركت ژاپني Furukawa Co., Ltd. و یک شركت اروپایی در كشور ژاپن تأسیس گرديد و در سال 1924 اولين محصولات اين شركت درزمینه­ی ترانسفورماتورهاي الكتريكي، ماشین‌های برقي و انواع فن به بازار عرضه شدند.

فوجي الكتريك در دهه 1930 نيز با ارائه محصولات برقي در زمینه توزيع انرژي برق مانند Circuit Breaker و همچنين ساخت توربین‌های برق به‌عنوان يكي از شرکت‌های اصلي پیش‌قدم در ساخت اين محصولات شناخته شد. در دهه 40 ميلادي و تا اواسط دهه 50 به علت جنگ جهاني دوم و نابودي ساختار داخلي كشور ژاپن امكان توليد محصولات براي اين شركت موجود نبود و از اواسط دهه 50 میلادی با ورود به بازار لوازم‌خانگی و همچنين توليد اولين سري از كنتاكتورهاي مغناطيسي و تجهيزات نیمه‌هادی فعاليت مجدد خود را آغاز كرد.

در طول بيش از 95 سال كه از تاريخ تأسیس شركت Fuji Electric می‌گذرد اين شركت همواره به‌عنوان پيشگام در عرضه فناوري در صنعت برق مطرح بوده و براي برخي از تجهيزات توليدي مانند فركانس اينورتر نام اولين عرضه‌کننده صنعتي را از آن خود نموده است.

طيف وسيع فعاليت شركت فوجي الكتريك در صنعت برق مانند توليد نیمه‌هادی‌های قدرت، ايجاد نیروگاه‌های برق از منابع تجديد پذير و انرژی‌های نو (خورشيدي، باد، ژئوترمال، پیل‌های سوختی و ….) آن را به يك شركت جهاني تبديل نموده است.

شرکت فوجی الکتریک را از طریق اعداد میتوان به شرح زير بيان نمود:

  • تعداد كاركنان در سراسر جهان: بيش از 27.009 نفر
  • حوزه فعاليت شركت: در چهار گروه اصلي شامل:

–         سامانه‌های الكترونيك قدرت، شامل دو قسمت (بخش راه‌حل‌های انرژی و بخش راه‌حل‌های صنعتی)

–         توليد انرژي برق (انواع نیروگاه‌های برق و به‌خصوص استفاده از منابع انرژي نو)

–         تجهيزات الكترونيكي

–         دستگاه‌های توزيع و فروش مواد غذايي و نوشابه

  • تعداد محصولات توليدي: بيش از 438.690 عدد
  • دفاتر اصلي شركت: 121 دفتر در 21 كشور جهان
  • کشورهای استفاده کننده از محصولات فوجی الکتریک: بيش از 102 كشور جهان
  • ميزان فروش429ميليون دلار (هشت ميليارد و چهارصد و بیست و نه ميليون دلار)

محصولات فوجی الکتریک

  1. اینورتر:

اینورترهای فوجی الکتریک را میتوان به دو دسته اینورترهای فشار ضعیف و فشار متوسط طبقه بندی کرد:

اینورترهای فشار ضعیف

   فرکانس اینورترهای سری FRENIC با قابلیت ها و توانایی های زیاد در جهت ارائه راه حل برای نیازهای گوناگون صنعتی ساخته‌ شده اند و با طراحی ساده خود امر عیب یابی و نگهداری از درایوها را آسان نموده‌اند. صرفه جویی در مصرف انرژی و به تبع آن کمک به محیط زیست و همچنین پایین آوردن هزینه های تولید از مشخصات بارز این محصولات محسوب می‌شوند.

فرکانس اینورترهای شرکت Fuji Electric در کاربردهای مختلف مانند خطوط انتقال مواد، ماشینهای صنعتی، صنعت آب و فاضلاب، سامانه های تامین هوای فشرده و تاسیسات برودتی و گرمایشی، بالابرها و بسیاری مصارف صنعتی قابل استفاده هستند.

 

اینورترهای فشار متوسط:

از دهه 80 ميلادي شركت فوجي الكتريك با ارائه کنترل‌ کننده‌های دور موتور براي توان‌های مختلف در بازار حضور داشته است كه اينورترهاي IGBT فشار متوسط اين شركت به مدل FRENIC4600FM5e به‌ عنوان محصولي با بالاترين كارايي و اطمينان كاركرد جهت كنترل دور موتورها از طرف شركت فوجي الكتريك عرضه‌ شده است.

بهره بردن از آخرين فناوري الكترونيك قدرت مانند تبدیل‌کننده‌های 3 سطحي (اينورتر) ، استفاده از پردازشگر قدرتمند 32 بيتي مخصوص و همچنين عدم نياز به پالایه جهت هارمونی‌های ایجاد شده در ورودي و خازن جهت تصحيح ضريب توان از عوامل اصلي در اطمينان بالاي كاركرد بی‌عیب و نگه داشت آسان درايو هستند.

 

2. نیمه هادی ها:

 

شرکت فوجی انواع IGBT های صنعتی را با کیفیت بالا به بازار عرضه میکند.این ای جی بیتی های پرمصرف کاربرد فراوانی در درایو ها و سروو درایو به ویژه درایو های توان بالا دارد.

این ای جی بیتی ها درانواع پک، تکی، دیسکریت و ای جی بیتی های دوبل به بازار عرضه می شود.

هم چنین این شرکت نیاز به انواع پل دیود، ماسفت (Mosfet) و سنسورهای فشار را در سطح جهانی برطرف میکند.

پل دیود های این شرکت در سه نوع fast و schottky، Ultrafast و در پکیج های تکی و دوتایی وجود دارند.

ماسفت های تولیدی این کارخانه در رنجهای ولتاژی متغییر 30 تا 900 ولت تولید داشته و برای انواع کاربردها میتوان از ماسفت های این برند معتبر استفاده کرد.

این شرکت به تولید این گونه نیمه هادی ها بسنده نکرده و رنج وسیعی از IC switch(pwm) یا همان کنترل کننده سطح ولتاژ را در ابعاد و اشکال مختلف در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

3. محصولات توزیع و کنترل برق:

کنتاکتورهای سری SC و بی متال:

كنتاكتورهاي سري SC به‌عنوان محصولي كه در شرايط بسيار سخت محيطي قابليت كاري خود در معرض امتحان قراردادند و بدون رقيب توانستند رضايت كاربران را حاصل نمايند، شناخته می‌شوند.

محصولي ساخت كشور ژاپن كه در طيف كاملي از جريان (9 الي 800 آمپر) به بازار عرضه‌شده است و با انواع تجهيزات كمكي قابل‌نصب بر روي آن‌ها و با ولتاژ كاري گوناگون بوبين (AC , DC) پوشش كاملي را براي نياز مشتريان تأمین می‌کنند. استفاده از بوبين هاي Super Magnet در مدل‌های SC-N6 و بالاتر (125 آمپر و بالاتر) كه توسط IC كنترل می‌شوند، باعث شده است كه بتوان از برق AC يا DC براي تحريك بوبين بدون نياز به تغيير كنتاكتور استفاده نمود. قابليت نصب بي متال بر روي كليه مدل‌ها از ساير مزاياي سري SC به شمار می‌رود.

کلیدهای اتوماتیک کامپکت (MCCB):

 

 انواع كليدهاي MCCB شركت فوجي الكتريك با توجه به نياز بازار و مناطق تحت پوشش جهاني به بازار عرضه‌ شده‌اند.

داشتن انواع استانداردهاي ملي و بین‌المللی، كوچك بودن ابعاد كليد، داشتن راندمان بالاي كاري و انواع مدل‌های مختلف براي بازارها و نيازهاي گوناگون از ساير مشخصات بارز محصولات عرضه‌شده در طيف جريان 3 الي 800 آمپر هستند.

كليد هاي سري BX، نسل جديد كليد هاي اتوماتيك كمپكت (MCCB) شركت فوجي الكتريك هستند، كه به عنوان كليد هاي فشار ضعيف قابل تنظيم به بازار عرضه شده اند.

اين سري از محصولات، در اندازه كوچك تر نسبت به نسل پيشين خود طراحي شده اند و داراي قابليت مانيتورينگ پيشرفته ديجيتالي، توانايي اتصال به شبكه و محافظي مطمئن با قابليت اطمينان بالا براي دستگاه ها، مدارهاي تغذيه كننده و كابل ها متصل به آن در مقابل اتصال كوتاه و اضافه جريان هستند.

اين كليد ها در 3 سايز و 9 گروه با طيف جريان نامي عرضه مي‌گردند.

دراين سري از كليد ها، شركت فوجي الكتريك با طراحي بهينه در نحوه نصب، باعث صرفه جويي زماني معادل 30 درصد شده است و همچنين در كليدهاي اتوماتيك كمپاكت قابل تنظيم سري BX مساوي بودن جريان هاي Ics  و Icu باعث بهبود عملكرد حفاظتي كليد (قطع جريان) گرديده است. سري BX قابليت اتصال به انواع واحد هاي كنترل و اندازه گيري را دارا است.

 کلیدهای فرمان و کنترل، لامپ سیگنال و …

استفاده از انواع کلیدهای فرمان و کنترل، لامپ‌های سیگنال و آژیرهای اخطار و همچنین سایر سخت افزارهای مشابه در کنار تجهیزاتی مانند HMI از اجزای جدایی نا‍پذیر سامانه‌های کنترل مدرن هستند.

استحکام قطعات در کنار سبک بودن آن‌ها، قابلیت نصب آسان بر روی تابلوها بدون نیاز به ادوات خاص، سرعت در نصب و توانایی افزایش تعداد کنتاکت های مورد نیاز به سادگی و از همه مهمتر در بخش لامپ های سیگنال طول عمر بالای LED های به کار رفته در کنار تنوع رنگ و شدت نور کافی از نیازهای کاربران در صنعت به شمار می‌روند.

شرکت فوجی الکتریک نیز با تنوع زیاد محصولات خود در این قسمت، از تامین کنندگان اصلی این بخش از بازار صنعت به شمار می رود و کیفیت بسیار بالای تولیدات آن رضایت مشتریان را تضمین می‌نماید.

4. سروودرایو(servo drive)

مدل Alpha7

 

مدل Alpha7

در اوايل سال 2017 شركت فوجي الكتريك ژاپن با ارائه سري Alpha 7 كه در نسل آتي سري قبل خود يعني Alpha 5 است، موفقيت سامانه‌های سروو سري Alpha را با بالا بردن توانمندي­هاي کم‌نظیر تضمين نموده است.

سرعت پاسخ فركانسي معادل 3200 هرتز، بالا بردن قدرت گشتاور لحظه‌ای تا 350% و استفاده از انكودر 24 بيتي برخي از مشخصه‌های قابل‌ذکر هستند. در سري جديد علاوه بر امكانات كنترلي سري Alpha 5 می‌توان به‌اضافه نمودن شبكه EtherCat به‌عنوان گزينه جديد در انتخاب درايو اشاره نمود.

مدل Alpha5

سري موفق Alpha 5 سامانه‌های سروو شركت فوجي الكتريك به‌عنوان محصولي كه در كنار مشخصه‌هایی همچون راندمان كاري بالا، دقت بی‌نظیر و كيفيت کم‌نظیر به‌عنوان راه‌حلی براي كاربردهاي بسيار سريع مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

داشتن سرعت موتور تا 6000 دور در دقيقه، سرعت پاسخ فركانسي 1500 هرتز، انكودر 20 بيتي، كنترل از طريق پالس و سيگنال آنالوگ و همچنين شبكه پر سرعت SX (شبكه خاص فوجي الكتريك) و داشتن قابليت كنترل موقعیت‌ و شبكه Modbus RTU به‌صورت استاندارد در داخل درايو کامل‌کننده دايره موفقيت اين محصول است.

 مدل Alpha5 Smart

در مدل Alpha 5 Smart علاوه بر توانمندي هاي مدل Alpha 5 شركت فوجي الكتريك با اضافه نمودن قابليت تنظيم هوشمند Advanced auto-tune و همچنين توانمندي بی‌نظیر تطبيق خودكار سامانه سروو با نوع كاربري خود، فصل جديدي در هوشمندي درایوهای سروو بازنموده است.

در سامانه‌های سروو سري Alpha 5 كليه تنظيمات از طريق نرم‌افزار رايگان كامپيوتري Loader Software انجام می‌پذیرد كه در سري Smart علاوه بر اين قابليت، پانل دستي كوچكي براي تنظيم پارامترهاي درايو عرضه‌شده است.

5.محصولات رابط انسان و ماشین (HMI)

سری V9/WMI

رابط­­هاي انسان و ماشين (HMI) مدل V9 از شركت فوجي الكتريك با ارائه قابليت­هاي بسيار بالا مانند توانمندی اتصال به 80 نوع PLC شركت­هاي ديگر، دارا بودن پروتكل بيش از 20 نوع شبكه اتر نت و 8 نوع فيلدباس يكي از بهترين محصولات عرضه‌شده در اين بخش از صنعت است.

شفافيت بی‌نظیر تصاوير و بهره‌مندی از فناوري به‌روز ساخت صفحه‌های مونيتور، داشتن VPN Router داخلي براي اتصال به سامانه كنترل از راه دور توسط اينترنت بدون داشتن دانش خاصي در اين زمينه و قابليت استفاده به‌عنوان WMI (Web Machine Interface) در كنار HMI از ساير مشخصات ويژه اين محصول به شمار می‌رود. با ما تحول را در HMI تجربه كنيد.

سری Technoshot

 HMI هاي مدل Technoshot شركت فوجي الكتريك به‌عنوان یک‌ راه حل مناسب براي خريداران اين نوع محصولات كه در كنار هوشمندي و قابلیت‌های بالاي HMI و همچنين كيفيت كالاهاي فوجي الكتريك، قيمت رقابتي را نيز مدنظر دارند، عرضه‌شده است.

استفاده از فناوري TFT در ساخت مونيتور و داشتن درايوهاي ارتباطي اكثر تولیدکنندگان سامانه‌های كنترل (PLC, DCS) ، بهره بردن از درگاه‌های ارتباطي گوناگون و بسياري از توانمندی‌های ديگر Technoshot را به‌ عنوان يك محصول برتر در عرصه HMI مطرح نموده است.

 Micrex-SX مدل کامپکت SPF

شركت فوجي الكتريك با ارائه PLC هاي سري MICREX-SX در دو مدل كوچك SPF (compact) و بزرگ (modular) SPH توانسته است به نياز بازار كنترل و مشتريان خود براي كاربردهاي مختلف پاسخ دهد.

PLC هاي سري SPF با تعداد I/O از 14 تا 60 عدد در دو مدل ساده (NA0PB) و پيشرفته (NA0PA) به بازار عرضه‌شده‌اند. مدل‌های ساده جهت انجام امور كنترلي عادي ماشین‌آلات و مدل پيشرفته علاوه بر انجام امور مدل ساده داراي چهار خروجي پالس با فركانس 200 كيلوهرتز براي كنترل چهار محور سرو است.

هر دو مدل در كنار سرعت بسيار بالاي پردازش دستورات، انواع شبکه‌های سريال و اترنت را حمايت كرده و زبان برنامه‌نویسی يكسان بر اساس استاندارد IEC 61131-3 را اجرا می‌نمایند. انواع کارت‌های مختلف قابل افزودن به PLC توانمندي آن را براي استفاده در هر نوع كاربرد صنعتي ميسر می‌سازد.

  Micrex-SX مدل مدولار SPH

PLC هاي مدولار سري SPH با داشتن شش سری مختلفCPU و بیست‌ ودو نوع با سرعت، گنجايش حافظه و قابلیت‌های مختلف براي كاربري در صنايع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

امكان پردازش موازي اطلاعات با استفاده از حداكثر هشت عدد CPU، قابليت افزونگي (redundancy)، برخي از مشخصات ويژه اين سري از PLC ها هستند. بهینه‌سازی شبكه SX شركت فوجي الكتريك به E-SX باعث گرديده است كه علاوه بر قابليت ارسال حجم بالاي اطلاعات، سرعت شبكه تا 100 برابر مدل SX افزايش يابد و با jitter كمتر از يك ميكروثانيه بهترين گزينه پيشنهادي فوجي الكتريك براي سنكرون كردن محورهاي سرو و يا درايوهاي پر سرعت باشد.

همچنین این برند تولیدات فراوان دیگری نیز برای مصرف در صنعت برق و الکترونیک ارائه میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *